/
/
הכנת פרק פודקאסט – ירושלים שלי

הכנת פרק פודקאסט – ירושלים שלי

העמקה בסוגיה או קונפליקט הקשורים לירושלים והכנת פרק פודקאסט

על יסודי, כיתה ז עד יב
תחום דעת: מולדת, חגי ישראל, חברה, כישורי חיים, מעגל השנה
כיתה: ט, ז, ח
מיקום: בכיתה
מיומנויות: הבעה בכתב, הבנת הנקרא, הבעה בעל פה, אוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות, שיח רפלקטיבי, חקר

המשימה

כל זוג תלמידים או שלישיה בשכבה ז' יצרו פרק בתוכנית פודקאסט שהנושא שלה יהיה 'ירושלים שלי'.

התלמידים יעסקו בחיבור האישי שלהם או של אדם אחר לירושלים ויתבקשו לבחור סוגיה מסוימת שקשורה לירושלים שעליה הם יעלו פרק. אורך הפרק יהיה עד 3 דקות.

אפשרויות בחירה:

  1. סיפורים על ירושלים.
  2. סוגיה או קונפליקט הקשורה לירושלים.
  3. קבוצת השתייכות ירושלמית (חילוניים, חרדים, דתיים-לאומיים ועוד).
  4. דמות חשובה שיש לה תרומה משמעותית לעיר. 
  5. אירוע משמעותי שקרה בירושלים.
  6. מקום מיוחד בירושלים.
  7. סיפור אישי הקשור לעיר.

אופנים שונים בהכנת פודקאסט:
מונולוג, דיאלוג בין שניים או יותר, ראיון, שילוב של קטעי אודיו

שיעור חינוך ראשון – ירושלים שלי

נעסוק בשיעור בשאלה – מהי ירושלים בשבילי? 

השיעור  מחולק ל-2 חלקים:

  1.  לפני שמגיעים לבחירת נושא לפודקאסט כל תלמיד יברר עם עצמו בעזרת מענה על שאלון על הקשר שלו עם העיר. 
  2. התלמידים יחולקו לקבוצות ויבחרו נושא שהם רוצים להעמיק בו ולבסוף הוא נושא העבודה שלהם והפרק שהם יקליטו. 

שאלות לדף שאלות:
מה אני אוהב בירושלים? מהו הקשר של המשפחה שלי לעיר? האם נולדתי בירושלים? אם כן, באיזה בית חולים? באיזו שכונה אני גר? מה אני יודע על השכונה שלי? מקום מיוחד בשכונה שלי? האם יש בני משפחה נוספים שגרים בירושלים? אם כן, היכן הם גרים? מה מאפיין את השכונה שהם גרים בה? מקום.ות שאני אוהב בעיר? מה הקשר שלי למקומות הקדושים בעיר? מקומות בירושלים שאני אוהב לבלות בהם?

 

תוצרים בשיעור:

  1. מילוי דף.
  2. עבודה בזוגות – בחירת נושא וכתיבת תתי-נושא ושאלות עיקריות.

המיומנויות המתורגלות בשיעור:

יכולת הבעה בכתב, שיח רפלקטיבי, עבודת צוות.

איפה? עבודה עם מחשב בכיתה

שיעור חינוך שני – עבודה בזוגות על הפרויקט

בשיעור זה התלמידים יעמיקו בלמידה של הנושא שבחרו ויכתבו טיוטא לפודקאסט.
סטינג: עבודה עם מחשב בכיתה.

תוצרים:
א. המורה יחלק דף הכנת פודקאסט. בדף יהיו שאלות מכוונות לכתיבת העבודה כולל שאלות על המקורות שהתלמיד בוחר להשתמש בהם.

ב. תוך כדי מענה על הדף התלמידים יחפשו מקורות רלוונטיים לנושא הנבחר ויקראו אותם. 

  1. כתיבת טיוטא ראשונה במחשב.

מיומנויות נלמדות: חקר, אינטגרציה בין מקורות שונים, עבודת צוות

שיעור חינוך שלישי – הקלטה של הפרק

סטינג: הקלטה באולפן של הפרק.

התלמידים יקליטו את הפודקאסט. בתחילה נעשה סימולציה של הקלטה ולאחר מכן התלמידים יבצעו את ההקלטה של הפודקאסט.

תוצר: פרק פודקאסט. 

מיומנויות נלמדות: הקלטה, הקראה, תיאום ותקשורת מילולית ובלתי-מילולית עם חברי הצוות.  

 

כתבו: לירן, במסגרת השתלמות "הבופה" של ביתא בהנחיית אלינור מלחי
תחום דעת: מולדת, חגי ישראל, חברה, כישורי חיים, מעגל השנה
כיתה: ט, ז, ח
מיקום השיעור: בכיתה
מיומנויות: הבעה בכתב, הבנת הנקרא, הבעה בעל פה, אוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות, שיח רפלקטיבי, חקר