יחידת הוראה בתנ"ך – ספר שופטים
יחידה כוללת 4 מפגשים של שעתיים
שיעור ראשון
נחלק את הכיתה לקבוצות הטרוגניות
לקראת השיעור נצור בעזרת הבינה המלאכותית, תמונות מתחומים שונים המדגימים מחזוריות: מחזור המים בטבע, שלבים שונים בחייו של אדם, מחזור החיים של הצמח…
על כל שולחן קבוצתי נפזר את התמונות ואבקש מהקבוצה:
המשימה:
- להגדיר מה המשותף לכולן.
- לצייר בעצמם תמונה המדגימה את הרעיון בעזרת הבינה המלכותית בקנבה.
- להציג תוצרים במליאה.
לסיכום השיעור:
אציג בפני הילדים את המחזוריות של ספר שופטים:
מיומנויות אורייניות: יצירת הכללה, הגדרה.
מיומנויות חברתיות רגשיות: עבודה בקבוצה, סובלנות לדעות שונות, הקשבה, פתרון קונפליקטים, מיומנויות הדיבור בציבור…
מיומנויות מחשב הכוללות מיומנויות אורייניות: שימוש בבינה מלאכותית מחייבת התנסות בניסוח מיטבי.
שיעור שני
אזכיר לילדים את המחזוריות של ספר שופטים ואבקש מהם לחשוב מה הם רוצים לדעת על התקופה.
נעשה זאת בעזרת קוביות עליהן מילות שאלה.
המשימה:
בסבב, כל קבוצה מטילה 2 קוביות ומנסחת 2 שאלות.
התוצר: יצירת מאגר שאלות כיתתי.
המשימה:
על הילדים לקרא את הפרקים, הפסוקים הרלוונטיים ולהתייחס לשאלות מהמאגר הכיתתי שיצרנו:
לדוגמא…
- מהו החטא של בני ישראל
- מהו העונש? מי המלך המשעבד? מה מאפיין את תקופת השעבוד? כמה שנים נמשך השעבוד…
- מהו השופט המושיע? כיצד הושיע את בנ"י מהשעבוד?
שיעור שלישי
לקראת שיעור זה אשמיע לילדים פודקסט קצר שחיברתי
"החטא ועונשו – המחזוריות של ספר שופטים"
אשאל את הילדים אם הם נוהגים / מכירים פודקסטים ואבקש שיגדירו מהם המאפיינים של פודקסט. (בדומה למפגש עם יובל מליחי)
המשימה:
להכין פודקסט ע"פ המחוון שיצרנו יחד על השופט שעליו למדו בקבוצות.
הקלטת הפודקסט
שיעור רביעי
הקשבה לפודקסטים
הילדים שהכינו את הפודקסט ממלאים דף רפלקציה
שאר הילדים ממלאים את דף המחוון בקבוצות.