/
/
סדנת התססה / יצירתיות במטבח

סדנת התססה / יצירתיות במטבח

מצילות המזון

למה שליש מהמזון בעולם נזרק? ואיך בזבוז מזון קשור למשבר אקלים ולמחירי השוק? איפה נזרק אוכל ומה הפתרונות שנוכל לחשוב עליהם להפחתת בזבוז במערכת המזון ובמטבח שלנו?

שתי אפשרויות לסדנא:

1. סדנה חוויתית של הכנת אוכל צמחוני מעודפי התוצרת. התלמידים יכינו מספר מנות טעימות וצבעוניות. כולל ארוחה וניקיון משותף, וסינרים כיפיים. בית הספר יקבל רשימה של ציוד שיביאו התלמידים, כולל חומרי גלם לא בשימוש או שנעזבו בבית, ופירוט איך לסדר את החלל עבור הסדנא.

2. סדנת שימור מזון – לאורך כל ההיסטוריה של האנושות אנו עוסקות בשימור מזון (כל מוצרי החלב שלנו, לחמים ומאפים, משקאות אלכוהוליות, ריבות, עישון בשר, ועוד). בסדנא זו נעמיק בלמה אנו משמרים מזון ונצלול אל תוך חוויה מרתקת של התססת ירקות במספר שיטות, כולל טעימות. כל תלמיד ותלמידה יקחו הביתה צנצנות לטעימות בבית.

בהנחיית צוות המדריכות של מצילות המזון.

ארגון מצילות
המזון עובד משנת 2019 בשוק הסיטונאי בירושלים ופועל במטרה לקדם מערכת מזון עירונית בת קיימא בעיר, בדגש על ניצול משאבים קיימים, הוגנות, ושוויוניות. אנו שואפות לקדם חוסן תזונתי יציב ומתמשך ברמה האישית והקהילתית באמצעות בניה של רשתות פעולה ותמיכה קהילתיות. אנו פועלות
בכדי ליצור שינוי תודעתי והתנהגותי ביחס לקשר שבין צריכה, מזון וסביבה ובכדי לצמצם את בזבוז המזון ברמה המקומית ובישראל בכלל.

 

*הסדנא מיועדת לעד כיתה אחת בכל פעם*

 

משך: שעה וחצי

קהל יעד: תיכון

מועדים: 20-24 במרץ

מיקום: הסדנא תתקיים בביה"ס, במקום קרוב לכיור

 

כל הפרטים

13/01/2022