מיומנויות דיגיטליות

מיומניות דיגיטליות

מרכיבים

מרכיבי האוריינות דיגיטלית

תלמיד עצמאי בשימוש בסיסי במחשב: פתיחה של המחשב וחיבורו לאינטרט ולמדפסת, היכרות ושימוש במסמכים ושמירתם במחשב או בענן.

תלמיד מתמצא בסביבת לימוד אינטראקטיבית, יודע ליצור בעצמו תוכן מגוון (וידאו, טקסט, תמונה) ולשתף את התוכן עם הקהל הרלוונטי.

תלמיד משתף את המידע שהוא יוצר, מפיץ רעיון או שאלה על מנת לקבל נתונים ומכיר את הדרכים לניהול זהות דיגיטלית שתואמת את הזהות הפיזית שלו.

תלמיד מגן על המידע שלו  ומתנהל בצורה בטוחה ומכובדת ברשת, כלפי עצמו וכלפי כל המשתמשים האחרים.

התלמידים לומדים לארגן את המידע לפי קטגוריות ולהבין כיצד דבר מוביל לדבר, אילו תהליכים משפיעים על גורמים מסוימים, עד שנוצרת יחידה המידע המלאה.

מרכיבי אוריינות הידע

  • תלמיד מגדיר את מילת החיפוש / שאלת החיפוש שתעזור לו למצוא מידע מדויק 
  • תלמיד מעריך את המידע שהוא מוצא ומפעיל עליו את חוש הביקורת, כך שיוכל להשתמש במידע אמין ומדויק. 

תלמיד מבין אילו חלקים מהמידע שאסף הם הרלוונטיים ביותר עבורו.

תלמיד מתעד מידע בצורה מסודרת, מאחסן ושומר את המידע שהוא צובר כך שקל למצוא את המידע ולהגיע אליו בקלות.

תלמיד יודע כיצד לתת קרדיט על מקורות, יצירות ותמונות

למה זה חשוב?

על מנת לשלוט

ביישומי מחשב, התנהגויות רשתיות ויצירה באמצעים דיגיטליים צריך להקדיש זמן בו התלמידים מתנסים בכלי עצמו ומבינים כיצד הוא פועל.

חשוב מאוד

שההתנסות תהיה למטרה אמיתית. למשל, במהלך שיעור היסטוריה, בונים ציר זמן דיגיטלי.

התלמיד הופך למיומן בשימוש בכלי דיגיטלי

כאשר הוא מתנסה בו ברמה יומיומית באופן שמשרת אותו, ולא כאשר הוא לומד איך להפעיל אותו בצורה טכנית.