בית / ארגז כלים למורה / למידה עצמאית (א-סנכרונית)
למידה עצמאית (א-סינכרונית)
פרקטיקות וכלי הוראה שיאפשרו לכם, המורים, להקנות מיומניות לומד עצמאי.
התלמידים יכולים להתנהל באופן עצמאי, ואתם המורים, מלווים ומסייעים בעת הצורך ובוחנים את התקדמות הלמידה.
בונים שיעור א-סינכרוני על אמת
נתחיל לבנות את השיעור?
את השיעור נרכיב מכמה שלבים. בכל שלב נבחר את המרכיב שהכי יתאים לך ולכיתה שלך
את השיעור נרכיב מכמה שלבים. בכל שלב נבחר את המרכיב שהכי יתאים לך ולכיתה שלך
מתחילים! בשביל שנהיה מסודרים, נתחיל בכמה פרטים:
השיעור הא-סינכרוני שלי
עכשיו הגענו לשלב הכי מהנה,
בכל שלב יש מספר רעיונות לפעילוית, נבחר את הפעילות המתאימה.
אחרי שנבחר את הפעילות שהכי מתאימה לנו בכל שלב, נמלא את הפרטים שנצטרך כדי ליישם אותו בשיעור. אפשר להוסיף קישורים, כלים, הערות ורעיונות.
1 // הכנה
בפתיחה של השיעור נרצה לעורר סקרנות, להכניס את התלמידים לנושא. בוא נבחר דרך לעשות את זה.
2 // פתיחה - כרטיס כניסה
שלב זה, הוא חלק בו התלמידים רוכשים ידע חדש. אני ממליץ לבחור יותר מדרך אחת, כך שכל תלמיד יוכל למצוא את הדרך המתאימה לו.
3 // הקנייה
הגענו לשלב הדיון,
שימו לב, דיון יכל להתקיים בכל שלב בשעור. שבצו אותו במקומות המתאימים לכם.
4 // דיון בקבוצה
שלב זה הוא שלב שבו התלמידים מיישמים את הידע בעזרת תרגול. עליכם לבחור אם לעשות זאת בעזרת תרגול או יצירה.
5 // יצירה ותרגול
רגע לפני שהתלמידים מגישים לכם לבדיקה,
חשוב שיעצרו ויעשו משוב עמיתים
חשוב שיעצרו ויעשו משוב עמיתים
6 // משוב על משימה
הגענו לסיום השעור. כדי להבטיח שהתלמידים ידעו טוב יותר את הנלמד, חשוב לסיים את השעור בצורה פעילה
7 // בוחן ידע
שימו לב,
הכניסו את כתובת המייל, אחרת, כל מה שעשינו ירד לתמיון
התחלה
הכנה וארגון
פתיחת שיעור
הקנייה
דיון בקבוצה
יצירה ותרגול
תרגול וסיכום
סיכום
סיום
1 מחשבה על “למידה עצמאית (א-סנכרונית)”
יש פה המון פרקטיקות שיכולות לעזור לכולנו – תודה!