בתוך הקופסה

בתוך הקופסה

מטלת ביצוע להערכה חלופית ע"י הכנת משחק לימודי

על התכנית

פרוייקט ייחודי וחדשני בשיתוף החממה הטכנולוגית של מרכז חדשנות בוכרים, להכנת משחק לימודי כמטלת ביצוע  בהערכה חלופית וכחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה.

במהלך פרויקט התלמידות מפיקות משחקי קופסה הכוללים תכני לימוד מתחומי הדעת השונים בהנחיית מורות המקצוע וע"פ שלבים מנחים. הפקת המשחק וחלקיו מתבצעת בתוכנות מחשב ובשימוש בטכנולוגיות חדישות: מדפסות תלת מימד, חיתוכי לייזר, פלוטרים, סובלימציה ועוד.

תכנון ופיתוח משחקים על ידי תלמידים משקף רמה גבוהה של למידה וייצוג ידע, ולכן שימוש בתבנית זו יכולה לשמש כאמצעי חלופי להערכה וכמטלת ביצוע להערכה חלופית, גם עבור בגרויות. כמו כן , הדבר מאפשר לכישרונות ייחודיים ולתחומי עניין מגוונים שאינם כלולים בתוכנית הלימודים, לבוא לידי ביטוי כגון: פיתוח יצירתיות, מנהיגות ואחריות חברתית, כישורי התבוננות, חקר, תכנון ויצירה.

במסגרת פרוייקט זה תכרנה התלמידות טכנולוגיות חדישות, שלרוב אינן זמינות בבתי הספר, ותוכלנה לעשות בהם שימוש, במסגרת החממה הטכנולוגית, להפקת תוצרי משחק מעוצבים במקצועיות. בנוסף, הכרות עם טכנולוגיות אלו פותחות בפני התלמידות הזדמנויות נוספות לפיתוח כישורים לצורך פרנסה.

תוצרי התוכנית

הפקת משחקי קופסה לימודיים

שלבי התוכנית

התוכנית מופעלת באופן הבא:

בוחרים  תחום דעת בו מעוניינים לשלב הכנת משחק ככלי להערכה חלופית.

לומדים על תהליך תכנון משחק ומגבשים רעיון הניתן לביצוע

מקיימים מפגש בחממה הטכנולוגית כמקום השראה ליצירתיות ולהכרות עם עולם ה Make.  בחממה יעשו התלמידות הכרות עם המכשירים השונים  (חיתוך לייזר, הדפסת תלת מימד, סובלימציה..)  והחומרים בהם ניתן להיעזר בפיתוח המשחק (פרספקט, עץ ועוד). המפגש בחממה כרוך בתשלום.

מתכננים ומפתחים את המשחק ע"פ שלבים, תוך קיום חשיבה עיצובית והערכת עמיתים

מפיקים את רכיבי המשחק במרחב הבית ספרי ובמרכז החממה תוך שימוש בטכנולוגיות ובאביזרי החדשנות העומדים לשירות התלמידות. החומרים המתכליםוההדפסות בחממה כרוכים בתשלום

בסיום הפרויקט מקיימים אירוע מסכם ובו מוצגים המשחקים השונים ע"י התלמידות

משתתפים בתכנית

הדגמות מהתוכנית

תחום: תלת מימד וחיתוכי לייזר | טכנולוגיה
סוג חינוך: מיוחד | רגיל
שכבת גיל: על יסודי
מגדר: בנות
שנת הפעלה: תש"ף

גלריית תמונות