אוספים וכופלים
יוצרים תרגילי כפל וחיבור מפריטים מהסביבה- ופותרים
ביחידה זו התלמידים ייעזרו באמצעי המחשה מהחוץ כדי להבין את משמעות הכפל והחילוק ויכתבו שאלות מילוליות מתאימות בעקבות התרגילים שירכיבו.
פתיחה
ננחה את התלמידים לאסוף כל אחד 10 פריטים זהים מהמצאי הטבעי שבסביבה (למשל – 10 עלים, 10 אצטרובלים, 10 אבנים), על מנת ליצור עושר של פריטים לתרגילים בשלב הבא, וכו' ולהניח אותם בסלסלה במרכז המחצלת.
נניח את הפריטים במרכז ונקרא כל פעם בשם של פריט אחר מהסלסלה – מי שאספו אצטרובלים- שירימו יד! מי שאספו אבנים- שירימו יד! לבסוף, נודה לכולם על האיסוף.
גוף השיעור
ננחה את התלמידים במשימה- להרכיב ולבנות תרגילי כפל בעזרת הפריטים שאספנו ולכתוב שאלות מילוליות.
שלב 1 – הילדים ייקחו פריטים מהערמה המרכזית, ימיינו את הפריטים שבחרו לקבוצות לפי סוג.
שלב 2- התלמידים יבחרו פריטים (מאותו הסוג) איתם ירצו לבנות תרגילים.
שלב 3 – יצירה של תרגיל כפל ותרגיל חיבור השקול בעזרת הפריטים.
שלב 4 – כתיבת התרגילים במחברת.
שלב 5 – כתיבת שאלה מילולית בעקבות התרגילים (בכתה א' יציירו את הבעיה).
סיכום
במליאה – נציג מכל קבוצה יקריא את השאלה המילולית שכתבו, ושאר תלמידי הכיתה יפתרו אותה .
נערוך רפלקציה – מה למדתי על עצמי? מה למדתי על הנושא?