מגלים את סודות לוח הכפל
בעזרת אבנים ושרטוט על האדמה
ביחידה זו נתמקד בחקר לוח הכפל, נחפש חוקיות והכללות, באמצעות ציור לוח הכפל על האדמה והבנת החוקיות.
- חשוב לציין כי שיעור זה הוא בהמשך ללימוד הכפל.
פתיחה
הוראות המשחק:
התלמידים מסתובבים במרחב. כאשר מכריזים על מספר, התלמידים צריכים להסתדר בקבוצות לפי המספר שהוכרז. מכריזים בכל פעם כל מספר אחר לפי כפולות 2,4,6,8,10,12,14 וכן הלאה. בין לבין ההכרזות התלמידים חוזרים להסתובב במרחב.
מעבר
נחלק את הכיתה לקבוצות של 4-5 תלמידים | מגוון שיטות לחלוקה לקבוצות
גוף השיעור
בהנחיית המורה נשרטט על האדמה באמצעות מקל לוח כפל (10X10) גדול .
לאחר מכן, נבצע את המשימה לשלביה בהנחיית המורה:
שלב 1 – איסוף אבנים
שלב 2 -כתיבת מספרים על האבנים לפי הכפולות בכרטיסיה
שלב 3 – חקר הלוח בהתאם לכרטיסיות המשימה.
שלב 4– כתיבת מסקנות במחברת.
סיכום
נסכם את השיעור, נכין ערימות של אצטרובלים, ענפים וכו', נספור ונשאל: האם המספר מתחלק ב-2 ו-5 ונראה האם עולות מהקבוצה תובנות.