בוחן מתוקשב

בסיום הלמידה התלמיד מקבל כמה שאלות לפתרון מהיר בבוחן וכשמסיים מקבל ישירות את הציון ואת התשובות הנכונות ויכול להעריך את מידת הבנתו את החומר הנלמד

מה עושים המורים

  • יצרת בוחן מתוקשב
  • מקצה אותו לתלמידים ומקצה מראש זמן שעד אליו חייבים להגיש את הבוחן
  • להסיק מסקנות לגבי הנושאים עליה צריך לקיים הסבר ואו תרגול נוסף

הוראות לתלמידים

  • עונים על הבוחן בזמן שהוקצב לכך
  • בסיומו בודק את מידת הבנתו
  • מגדירים (אפשר בעזרת המורה) מהם הנושאים בהם הבנתו מלאה ועל אילו נושאים הוא צריך הסברים ותרגול נוספים

 למה? 

משוב מיידי מאפשר לתלמידים לאחר התרגול העצמאי לזהות את רמת ההבנה האקטיבית שלו, בעזרתו הוא יכול לדעת בדיוק מהם הנושאים או סוגי התרגילים שהוא נדרש לתרגול נוסף בהם
משוב מיידי מאפשר למורה לקבל בצורה מדויקת את תמונת המצב של רמת ההבנה בכיתה ולדייק בסוג התרגלים וההסברים בהמשך הלמידה

https://teacher.jlm.org.il/popups/25219

שכבת גיל: רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים