בודקים עמדות

נוקטים עמדה מעלים טיעוני בעד ונגד

אפשרות א': דיון בעד ונגד 

מה עושים המורים

המורה מעלה דילמה/טיעון/עמדה על לוח שיתופי מסוג רשת או עמודות ויוצר שתי עמודות: בעד ונגד.

הוראות לתלמידים

כותב טיעונים בעד ונגד ורואה איזה טיעונים העלו תלמידים אחרים.

אפשרות ב': דיון מנקודות מבט משתנות   

מה עושים המורים 

  • פותח מצגת שיתופית 
  • מעלה דילמה/טיעון/עמדה
  • מקצה לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית 

הוראות לתלמידים? 

  • בוחר נקודת מבט או דמות מתוך סיפור/נושא 
  • מעלה טיעונים ועמדות בהתאם לבחירתו 
  • מציג במליאה את הדמות וטיעוניה 

סיכום התהליך:

מקיימים דיון שבו מנתחים במליאה את השיח בין הדמויות. התלמידים כותבים את המסקנות שלהם על לוח שיתופי נוסף.

 למה? 

דיון שיתופי שונה מהדיון הכיתתי הפרונטלי בארבעה דברים משמעותיים- 

  1. החלפת דעות הנעשית בצורה שיתופית מלאה מאפשרת לכל התלמידים להתבטא בצורה מלאה, בלי שיקטעו אותם או יזלזלו בדעתם. 
  2. לכל תלמיד יש חשיפה לדעות של כלל החברים, בלי שהפעילות תיארך המון זמן.
  3. למורה יש אפשרות לעבור אחרי השיעור על מה שכתבו התלמידים ולכתוב לכל אחד תגובה מנומקת.
  4. לומד את החומר ומגבש דעה עצמאית, אחראי לבסס ולהנגיש את דעתו עם שאר התלמידים, להכיר דעות של שאר החברים ולהכריע יחד עם שאר הכיתה מה משכנע יותר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24358

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים