חקירת ידע

מה עושים המורים 

  1. המורה כותב הנחיות מפורטות היכן לחפש את הידע החדש (כולל קישורים) 
  2. המורה יוצר לוח שיתופי או מפה שיתופית בה התלמידים מציגים את תוצאות החקר.

הוראות לתלמידים

1. מחפש לבד מידע לפי הנחיות המורה.

2. כותב שאלה שעלתה לו על בסיס הידע החדש שמצא ומצרף קישור מתאים.

3. בחלוקה לזוגות, התלמידים מנסים יחד לענות על השאלות שעלו אצל כל אחד מבני הזוג.

4. במליאה, כל זוג מסביר את התשובה לשאלה שלו והמורה נותן משוב ומחבר את כל חלקי הידע של הזוגות המציגים. 

 למה? 

שיתוף בשאלות מביא לשיתוף בידע ולחידוד ההבנה. כאשר כל הכיתה קוראת פרטי מידע באותו נושא, אך כל אחד מביא שאלות שונות, זה מאפשר לתלמיד לראות עוד נקודות מידע שהוא לא שם לב אליהן או שהן מעניינות במיוחד.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24357

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים