מסכמים בחיוך

תלמיד בוחר תמונה המבטאת את הנקודה המרכזית בצורה הומוריסטית ומוסיף לה כיתוב קצר (mem)

מה עושים המורים

  • מקיים דיון על החומר ומעורר נקודות מבט שונות על הנושא הנלמד.
  • מבקש מכל תלמיד ליצור mem על קטע מתוך החומר הנלמד
  • נותן לכל תלמיד להציג את הmem שהכין ולהסביר למה מדובר בחשיבה ביקורתית

הוראות לתלמידים

  • יוצר mem
  • מסוגל להסביר מדוע ה mem אינו רק בדיחה אלא מעביר ביקורת אמיתית.

 למה? 

  • הומור הוא דפוס חשיבה מסדר גבוה.
  • התלמידים נהנים להתעמק בחומר ולגבש דעה עצמאית כאשר מצפים מהם לעשות זאת בצורה הומוריסטית.
  • מכיוון שמדובר בהסבר קצר ומצחיק על כל עבודה, ניתן לאפשר לכל תלמיד להציג ולתת לו משוב על העבודה שלו, כאשר לשאר התלמידים קל להקשיב ולשתף פעולה עם המשימה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26983

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים