מפה שיתופית

מפת ידע שיתופית

מה עושים המורים

מבקש מהתלמידים לכתוב על מפה שיתופית את כל הידע שהם זוכרים מהנושא שנלמד.
לאחר שהתלמידים כותבים, המורה מסביר לכל הכיתה כיצד לסווג את הידע שנצבר ומסדר במליאה את מפת הידע השלמה.

הוראות לתלמידים

התלמיד תורם את פרטי המידע שהוא מבין ויודע וביחד מסדרים כל הידע הקבוצתי שנצבר במפה שיתופית אחת.

 למה? 

מפה שיתופית היא הזדמנות של הכיתה לקחת את כל הידע שכולם צברו ולסדר אותו בצורה תמציתית וברורה שבה כולם שותפים וכולם נתרמים מהתוצאה הסופית.

כאשר יש מפה, ולא סיכום בטקסט, זה עוזר לתלמידים לקבל תמונה כוללת של החומר ולהחליט באיזו נקודה הם מתקדמים כרגע לקראת החזרה למבחן, במקום לקרוא טקסט ארוך רק כדי להגיע לנקודה ספציפית.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26689

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים