בדיקת ידע

יוצרים קשר לנושא בעזרת שאלה/שאלון , עובדים באופן עצמאי

מה עושים המורים

  1. בדיקת מה המצב בתחילת הלמידה: המורה יוצר שאלון אמריקאי שנבדק
    אוטומטית של שאלות ידע הקשורות לנושא החדש ונותן אותו לתלמידים לפני תחילת הלמידה.
  2. משוב אישי מיידי : תוצאות השאלון נשלחות מיידית לתלמיד לאחר סיום המענה על השאלון.
  3. מעמיק את ההקניה : המורה מתחיל בהקניה של הנושא או התלמיד עובר הקניה עצמאית
  4. וידוא הבנה : התלמידים עונים פעם נוספת על השאלון, מקבלים תוצאה מיידית שמראה להם ולמורה את רמת ההבנה.

הוראות לתלמידים

  • בתחילת הלמידה עונה על השאלון ומקבל משוב מיידי לרמת הבנתו.
  • וידוא הבנה : עונה פעם נוספת על השאלון ומקבל משוב מיידי על רמת הבנתו

 למה? 

כאשר התלמיד מגלה כמה הוא מכיר את הנושא שעכשיו עומדים ללמוד, הוא מגיע ללמידה יותר קשוב ומתעניין. הוא מבין איפה חסר לו ידע והוא מחכה להשלים אותו.
כאשר הוא יודע שגם חבריו לכיתה עדיין לא שולטים בחומר, זה עוזר לו מאוד להיות רגוע ובטוח בעצמו בזמן רכישת ידע חדש.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26571

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול
חלקי השיעור: פתיחת שיעור | גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים