תה וסיפור

לפני תחילת הפעילות, המורה והילדים מתרגלים למרחב החוץ בישיבה רגועה ונינוחה, בתשומת לב כל אחד לעצמו ולחברים סביבו.
אפשר לשלב הקראה של סיפור/שיר קצר או פרק מתוך סיפור שקוראים בהמשכים
אפשר לפתוח את היום עם שיר שהילדים מכירים ואוהבים.
ואם מתאפשר לשתות יחד תה

מה עושים המורים

  • מביא עימו ספר שמקריא לילדים בהמשכים/סיפור קצר או מילים לשיר
  • במידה ומתאפשר - מכין כוסות (רב-פעמיות) עם תה לא רותח

הוראות לתלמידים

  • יושבים או שוכבים באופן שנוח להם, מקשיבים לסיפור או שרים יחד שיר.
  • או: יושבים במעגל, כל ילד מקבל כוס תה, מוסר אותה לילד/ה שיושב לידו בתוספת איחול בוקר טוב או ברכה אחרת לאותו היום.

 למה? 

  • היציאה לטבע מייצרת הזדמנות לפתיחה רגועה ונעימה של יום הפעילות. חשוב לאפשר את פרק הזמן הנינוח באמצעות פעילות משותפת של הקשבה או שירה וכן פעילות חברתית מגבשת שבה כל ילד מאחל לילד היושב לצידו, משהו קטן וטוב להתחיל בו את היום.
  • הפעילות מפתחת יכולת הבעה שפתית, יכולת ריכוז והקשבה ופיתוח מיומנויות של תקשורת איכותית בין הילדים בכיתה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27069

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים