שיום גבולות 2

כל תלמיד תורם את נקודת מבטו המרכיבה את הסך השלם של קו הנוף.

מה עושים המורים

פעילות להיכרות עם המרחב: ציור פנורמי

פעילות זו מפתחת אצל התלמידים תשומת לב לסובב אותם, וממחישה את החשיבות שבשיתופיות הקבוצתית בה כל תלמיד תורם את נקודת מבטו המרכיבה את הסך השלם של קו הנוף. 

ציוד: דפים ריקים, משטחים קשיחים, עפרונות צבעוניים, חבל ארוך, אטבי כביסה

  • המורה מושיב את התלמידים במעגל עם הפנים כלפי חוץ. כל תלמיד מקבל דף ריק, משטח קשיח (קלסר כתיבה עם קליפס), ועפרונות צבעוניים. 
  • המשימה: כל תלמיד יצייר את הנוף כפי שהוא רואה אותו מנקודת מבטו. בסיום - מחברים את כל הציורים עם אטבי כביסה לחבל ארוך, אותו אוחזים בשני קצוות וכך מרכיבים ציור פנורמי כיתתי.

הוראות לתלמידים

מגיע לראשונה למרחב החדש ומתחיל לחשוב כיצד המקום הזה קשור אליו באמצעות דמיון או יצירה.

 למה? 

היציאה הראשונה צריכה להיות שונה מיום למידה "רגיל" המתוכנן במרחב החוץ כיתתי.

ההזדמנות להתבונן לפני תהליך למידה מעמיק, היא הזדמנות שלא קיימת בלמידה הקלאסית בכיתה.

בפעילות זו התלמיד הופך את המרחב למוכר לו באמצעות חיבור לדברים שהוא מכיר ואוהב, או בניסיון שלו לתת פרשנות אישית למה שהוא רואה מולו, וכך השייכות למקום החדש כבר מתרחשת מעצמה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27157

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: יצירה
חלקי השיעור: פתיחת שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים