ביקור בעמק בחוץ
פעילות הפתיחה היא בהפעלת המורה, שאר הפעילויות בצוותים.
2 פעילויות חובה, יש לבחור מראש את המשימות האחרות. מומלץ להסתובב בין הצוותים, או לתאם נקודה אליה יוכלו להגיע התלמידים לשאילת שאלות או קבלת המשימה הבאה. במידה והחלטת לא לתת את כל משימות החוץ יחד. כדאי גם להיות זמינים טלפונית לתלמידים, אם זה נהוג בביה"ס.
שם המשימה | תכנים / מושגים | מיומנויות | תפקיד המורה + המשימה לתלמידים |
*פעילות חובה*
פתיחה: תרגיל חושים - פעילות כיתתית (10 דק') |
|
|
תפקיד המורה: הנחיית הפעילות וניהול הכיתה. הדגשת ההבדלים בין העונות מבחינת שני המרכיבים הא-ביוטיים: טמפרטורה ולחות / נוכחות של מים זמינים.
המשימה לתלמידים: בחינת הסביבה באמצעות החושים השונים ושיתוף בחוויה או בהבדל מהביקור הקודם |
*פעילות חובה*
מדידת גורמים אביוטיים וביוטיים (20 דק') עבודה עצמאית בצוותים |
|
|
תפקיד המורה: יש להסביר/להזכיר את מהלך המשימות ואת אופן השימוש בערכות. לאחר מכן להפנות להנחיות הנמצאות בערכת המדידות.
מומלץ להסתובב בין הצוותים, או לתאם נקודה אליה יוכלו להגיע התלמידים לשאילת שאלות או קבלת המשימה הבאה במידה והחלטת לא לתת את כל משימות החוץ יחד. כדאי גם להיות זמינים טלפונית לתלמידים, אם זה נהוג בביה"ס. המשימה לתלמידים: מדידת הגורמים ורישום התצפיות. יש דו"ח למלא כטופס גוגל או מודפס. (לאחר מילוי טופס מודפס יש להזין את הנתונים בטופס הגוגל על מנת שכל התוצאות יהיו מרוכזות) |
מגוון פרחים
(15 דק') עבודה עצמאית בצוותים |
|
|
המשימה לתלמידים: משחק איקס עיגול בין צוותים, המחייב מציאת פרחים מגוונים |
האבקת אורנים (בזמן הפריחה)
עבודה עצמאית בצוותים |
|
|
טיפ למורה: לשים לב – רלוונטי בזמן יחסית קצר בשנה
המשימה לתלמידים: תצפית מודרכת על פריחת אורנים |
תצפית האבקה
(10 דק') עבודה עצמאית בצוותים |
|
|
המשימה לתלמידים: תצפית מודרכת על חרקים מאביקים |
תצפית צבאים ועקבות צבאים
(15 דק') עבודה עצמאית בצוותים |
|
|
משימת התלמידים: מילוי דף תצפית עקבות צבאים ופתרון חידה |