פתיחה רגועה (סיפור, תה, שיר)
 איך? 

לפני תחילת הפעילות, המורה והילדים מתרגלים למרחב החוץ בישיבה רגועה ונינוחה, בתשומת לב כל אחד לעצמו ולחברים סביבו.
אפשר לשלב הקראה של סיפור/שיר קצר או פרק מתוך סיפור שקוראים בהמשכים
אפשר לפתוח את היום עם שיר שהילדים מכירים ואוהבים.
ואם מתאפשר לשתות יחד תה

מה המורה עושה?

  • מביא עימו ספר שמקריא לילדים בהמשכים/סיפור קצר או מילים לשיר
  • במידה ומתאפשר - מכין כוסות (רב-פעמיות) עם תה לא רותח

מה התלמידים עושים?

  • יושבים או שוכבים באופן שנוח להם, מקשיבים לסיפור או שרים יחד שיר.
  • או: יושבים במעגל, כל ילד מקבל כוס תה, מוסר אותה לילד/ה שיושב לידו בתוספת איחול בוקר טוב או ברכה אחרת לאותו היום.
 למה? 
  • היציאה לטבע מייצרת הזדמנות לפתיחה רגועה ונעימה של יום הפעילות. חשוב לאפשר את פרק הזמן הנינוח באמצעות פעילות משותפת של הקשבה או שירה וכן פעילות חברתית מגבשת שבה כל ילד מאחל לילד היושב לצידו, משהו קטן וטוב להתחיל בו את היום.
  • הפעילות מפתחת יכולת הבעה שפתית, יכולת ריכוז והקשבה ופיתוח מיומנויות של תקשורת איכותית בין הילדים בכיתה.