חדר בריחה

מה עושים המורים?

  • המורה יבנה את חדר הבריחה
  • מקצה את חדר הבריחה כמטלה קבוצתית לתלמידים

הוראות לתלמידים
בקבוצות התלמידים לומדים או מסכמים את לימוד הנושא באמצעות פתרון השאלות/ משימות / אתגרים בחדר הבריחה והתקדמות בו.

 למה? 

מה זה חדר בריחה וירטואלי?
חדר הבריחה הוא למעשה אוסף של משימות אתגריות שמחוברות זו לזו ברצף לינארי או במקביל.
המשחק בחדר הבריחה מתאפיין בסיפור מסגרת שיש בו מימד של מסתוריות, מטרה מוגדרת, פעילות תחת לחץ זמנים (בדרך כלל בין 45 דקות לשעה), צורך בעבודת צוות כדי להצליח להיחלץ, מגוון רחב של אתגרים מסוגים שונים, רמזים המאפשרים לקדם את המשחק בשעת הצורך על מנת שהקבוצה לא תתייאש ומנחה שמלווה את הקבוצה ( מור דשן , 2017) .

  • עקרונות מרכזיים לבניית חדר בריחה - קישור לסרטון

https://teacher.jlm.org.il/popups/26985

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: מורכב
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: רב מלל | מדעי
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים