משוב כיתתי

מתרגלים ביחד ולחוד בעזרת חידון

מה עושים המורים

  1. יוצר חידון המבוסס על שליפת ידע אישית וקבלת משוב מיידי כיתתי.
  2. מנהל את החידון כאשר השאלה מוצגת על הלוח וכל תלמיד משיב באופן אישי.
  3. תוך כמה שניות ניתן לראות על הלוח את התשובה הנכונה ואת שמות התלמידים שענו נכון ומהר.
  4. מסכם , מסביר לפי מידת הצורך או נותן לאחד התלמידים שהצליח במשימה להסביר

הוראות לתלמידים

  1. נכנס למשחק ובוחר כינוי (כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב את שמותיהם האמיתיים).
  2. פותר אל המשימות
  3. רואה במהלך המשחק האם הוא צודק או טועה בכל שאלה שהוא עונה עליה.
  4. משתתף בסיכום ומסביר לחבריו לכיתה על פי הצורך

 למה? 

  • המורה רואה מיד את ההתפלגות הכיתתית- כמה ענו נכון, וכמה ענו לא נכון ובאיזו תשובה הם בחרו. כך ניתן לאבחן היכן נמצאת הטעות של התלמידים.
  • זו חוויית משחק תחרותית. רוב התלמידים נהנים מזה. צריך לדאוג שהתחרות לא הופכת לעיקר כי זה יכול להלחיץ את התלמידים.
  • כל תלמיד מבין מיד אם צדק או טעה והיכן הוא ביחס לשאר הכיתה, מבלי שזה יהיה כרוך בנתינת ציון מספרי.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26581

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים