כרטיסיות משימה

חלוקת התלמידים לקבוצות ועבודה לפי כרטיסיות משימה.

מה עושים המורים

  • מורה אוסף של כרטיסיות עם משימות/ תרגילים/ חידות ועוד.
  • המורה מחלק את התלמידים לקבוצות. כל קבוצה של תלמידים מקבלת כרטיסיה אחת מבין כל הכרטיסיות ועל התלמידים לבצע את המשימה בכרטיסיה שקיבלה.
  • כאשר בוצעה המשימה עליהם לפנות למורה, לדווח על סיום המשימה, להחזיר את הכרטיס ולקבל משימה חדשה.

הוראות לתלמידים

  • פעילים ומבצעים את המשימות
  • מסייעים אחד לשני בביצוע המשימה
  • חוקרים את הסביבה דרך ביצוע המשימות

 למה? 

  • עבודה במשימות מייצרת חווית למידה משחקית ומאפשרת לתלמידים לעבוד בקצב אישי המותאם עבורם.
  • הסביבה החוץ כיתתית כה עשירה ולכן התלמידים לעיתים מתקשים להפיק ממנה את המירב.
  • חלוקת הלמידה למשימות ולמקטעים קטנים מאפשרת לתלמידים ללמוד מהסביבה צעד אחר צעד דווקא דרך הסתכלות על הסביבה בעיניים של משימה אחת כל פעם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27077

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי | תרגול | יצירה
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים