בדיקה עצמית

לומדים ידע חדש בצורה עצמאית ומקבלים משוב מיידי

מה עושים המורים?

  • המורה מכין מצגת/ מסמך בו מרוכזות כל ההוראות והידע החדש בטקסט/ סרטונים/ תמונות /נתונים / מפות 
  • כותב שאלות מנחות 
  • מכין לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית משלו עם מקום בו הוא יכול לענות. 
  • מצרף מחוון הכתוב בשפת התלמידים, המאפשר להם לבחון את עצמם.

הוראות לתלמידים

מקבל שקופית  אישית/ זוגית עם השאלות ועונה עליה. לאחר מכן בודק את עצמו לפי המחוון ומקבל זמן לתקן. את התיקון יעשה בצבע אחר כדי שיהיה בולט ואם יחזור על התהליך מספר פעמים כל פעם יתווסף טקסט  בצבע נוסף כדי לעכוב אחרי התהליך 

טיפ:  על כל שקופית כדאי לציין את שמות התלמידים כדי שהם ידעו בדיוק היכן לענות את התשובות שלהם.

 למה? 

  • משוב מיידי לא חייב להיות אוטומטי. המשוב המיידי האוטומטי מתאים לשליפת ידע, תשובה של משפט אחד.
  • כאשר אנחנו מעוניינים לתת משוב מיידי על ניסוח תשובה מלאה, על עבודה של כמה שלבים, או אפילו על דף עבודה מלא, אנחנו יכולים ליצור מחוון בשפת התלמיד המאפשר לתלמיד לבדוק את עצמו. המחוון לא רק מהווה משוב מיידי, אלא גם נותן לתלמיד את כל הכלים כדי להבין כיצד לתקן את השגיאות שלו.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26576

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | יצירה | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | לבד | זוגות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים