מאגר שאלות

כל התלמידים כותבים את השאלות שלהם ומתחלקים לקבוצות כדי לענות

מה עושים המורים

המורה מחלק את הכיתה לקבוצות של 4. כל קבוצה מקבלת חלק מהחומר שנלמד ואחראית לכתוב עליו 5 שאלות לפחות. את כל השאלות כותבים באזור השיתופי בסביבת הענן הכיתתית.

לאחר פרסום השאלות, המורה נותן לכל קבוצה, את השאלות של קבוצה מקבילה על מנת שיכתבו עליה תשובות מנומקות (בתגובה לכל שאלה שפורסמה).

כך נוצור מאגר שאלות ותשובות כיתתי שהתלמידים הכינו.

הוראות לתלמידים

מתעמק בשני חלקים מתוך החומר ברמה משמעותית מאוד, יחד עם חברים שעוזרים לו להבין את כל הנקודות. לאחר מכן, כשיצטרך לעשות חזרה על החומר לקראת מבחן, יהיה לו מאגר גדול ומקיף של שאלות ותשובות.

 למה? 

הפעילות הזו מעבירה לתלמידים את המסר שהם תמיד יכולים להסתכל כמורים או חוקרים על הידע שנמצא מולם ולחשוב איזה שאלות ניתן לשאול עליו.

כאשר התלמידים צריכים גם למצוא תשובות שיהיו ברורות לכל הכיתה, הם מתעמקים בפרטים ומתנסים בניסוח תשובה מלאה, עוד לפני ההכנה האמיתית למבחן.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26683

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים