מנסחים כללים

מתאמים ציפיות מנסחים כללים וגבולות ביחד עם תלמידים בעקבות מקרי מבחן

מה עושים המורים

  • יצירת כרטיסיות לתלמידים. מאוסף "מקרי מבחן" שניתוחן מביא לניסוח כלל,
  • חלוקה לכל זוג תלמידים מקרה מבחן שממנו ינסחו כלל - ב 10 דקות
  • לסיכום התלמידים מציגים את הכללים שנוסחו

הוראות לתלמידים

  • מתמודד בעצמו עם טקסט חדש
  • מפענח את הטקסט לפי ההוראות והכלים שהמורה נתן

 למה? 

  • הפעילות הזו היא פעילות מקדימה ללמידה.
  • היציאה הראשונה צריכה להיות שונה מיום למידה "רגיל" המתוכנן במרחב החוץ כיתתי. יש לתת לתלמידים הזדמנות להסתגלות למקום החדש. חלק מההסתגלות ליציאה החוצה היא היכרות עם הכללים של המרחב החדש.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27065

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | ג'-ו'
מטרת השיעור: תרגול | חברתי רגשי
חלקי השיעור: הכנה וארגון | פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים