מייצגים דמות

מה עושים המורים

  • מקיימים עם התלמידים דיון כיתתי בנושא חברתי, ערכי, רגשי. הדיון מתקיים דרך דמויות המייצגות עמדות שונות, כך קל לתלמידים להגיב מבלי להיחשף באופן אישי.
    השיעור מחולק לשניים:

    • בחלק הראשון התלמידים עובדים בקבוצות. כל קבוצה מקבלת דמות, לומדת את תפיסת העולם של הדמות באמצעות חומר רקע על התפיסה של הדמות (כולל סרטונים, לינקים לאתרים) ומכינה את הטיעונים שלה לדיון הכיתתי.
    • בחלק השני מתקיים דיון כיתתי וירטואלי. כל דמות מיוצגת בדיון ויכולה לענות ולתת דוגמאות כדי להביא את דעתה.
      המורה יכול.ה להגיב ולסמן לייק לתגובות שנכתבות בדיון.

הוראות לתלמידים

  • פתחו את האתר to be education
  • הכניסו את קוד השמחק שמופיע כעת על הלוח
  • התיישבו לפי הקבוצות המופיעות באתר
  • עבדו יחד כדי להכיר את הנושא, ערכו דיון ביניכם וחישבו כיצד ניתן להציג את דעתה של הדמות בדיון הכיתתי.
  • חישבו לפחות על 5 טיעונים שונים להצדקת העמדה של הדמות שלכם.

 למה? 

להיכנס לנעליים של מישהו אחר, במיוחד אם מדובר בעמדות הערכיות שלו, זו פעולה שמייצרת הזדהות עם החומר.
כאשר תלמיד נפגש עם חומר חדש, הוא מרגיש הרבה פעמים שזה תלוש מהעולם בו הוא חי.
הייצוג של הדמות מייצר חיבור רגשי לדמות ולכל הסיפור שלה.
כמובן, גם החשיפה לדעות האחרות דרך דמויות מעניינות, גורמת לתלמיד להתעניין ולהכיר את הסיפור בצורה טובה יותר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26682

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | הבעה בעל פה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים