שאילת שאלות
מבקשים מהתלמידים להעלות שאלות שמעורר בהם הטקסט או שאלות שיש עליהם מענה בטקסט.
מה עושים המורים
- כותב הנחיות שממקדות את שאילת השאלות
- נותן לתלמידים את התבנית לכתיבת שאלות פיענוח
מה התלמיד עושה
- מפענח את הטקסט על ידי שאילת שאלות ובוחן את הבנתו בדרך זו
- משתמש בתבנית לפיענוח בעזרת שאילת שאלות
שימו לב!
המלצה: רצוי לתרגל שימוש שאילת שאלות בכיתה כדרך פיענוח הטקסט.
 למה? 
- שאילת שאלות היא דרך מצויינת לוודא הבנה של טקסטים ובמקביל מלמדת את התלמידים איך להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא שאילת שאלות
- מעוררת סקרנות אצל התלמידים.
https://teacher.jlm.org.il/popups/21333
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי