נקודות מבט

יוצרים קשר לנושא בעזרת שאלה ועובדים בקבוצה ומאגמים את הידע וכך דואגים שכולם ירכשו אותו

מה עושים המורים

  • הכנה: המורה יוצר לוח שיתופי כותב בו שאלת ידע הקשורה לנושא החדש
  • במליאה: וכל תלמיד מעלה ללוח השיתופי תמונה שנותנת תשובה או רמז לתשובה.- איגום ידע
  • העמקה בקבוצות -מתחלקים לקבוצות: כל תלמיד מספר על התמונה שבחר ומחליטים איזו תמונה הכי מדויקת וברורה.
  • במליאה וידוא הבנה: כל קבוצה מציגה בפני הכיתה את התמונה שנבחרה ומקבלת משוב מהמורה.

הוראות לתלמידים

  • במליאה : בדיקת מה המצב: מעלה תמונה שעונה על השאלה
  • בקבוצה : העמקת הידע: מסביר למה בחר בתמונה, משתתף בדיון ובבחירה הסופית של הקבוצה
  • במליאה וידוא הבנה: מציג עם הקבוצה את התמונה שנבחרה ומקבל משוב

 למה? 

תרגיל כזה מחייב יצירתיות ומאפשר לתלמיד לחשוב על החומר שנלמד בכמה צורות כדי למצוא תמונה מתאימה. הדיון בקבוצה על התאמת התמונה לחומר מאפשר לתלמידים להעמיק בחומר, לנמק את הבחירה שלהם, להכיר עבודות של תלמידים אחרים ולגבש תפיסה רחבה על הידע הנלמד.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26968

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים