מסלול סיכום

תלמיד יוצר תמונת רקע עם קישורים הקשורים לחומר הנלמד ומייצר מסלול המסכם את מה שלמד.

מה עושים המורים

  • מלמד מהי מילות מפתח וכיצד מחפשים תמונת נושא
  • מסביר כיצד ניתן למצוא אתרי מידע מהימנים שאינם פרסומיים או בוחר מראש כמה אתרים ספציפיים שאר בהם התלמידים מחפשים את המידע הרלוונטי.

הוראות לתלמידים

  • מוצא תמונה המסבירה את הנושא שהוא למד
  • מוצא שירים, סרטונים, הגדרה אנציקלופדית, תמונות שכל אחד מהם מסביר חלק אחד מתוך הסיכום הכולל.
  • מייצר מסלול של קישורים על גבי התמונה. זו יכולה להיות הצגה בפני הכיתה או הגשה למורה או תלמידים מלמדים תלמידים.

 למה? 

המשימה הזו שמה דגש על הלינאריות של המידע- איזה חלק בידע מגיע לפני החלק הבא. התלמיד צריך לסדר את הידע בצורה נכונה.
ייצוג של ידע בדרכים מגוונות דורש מהתלמידים לעשות תרגום של מה שהם למדו לכמה אופנים שונים ומעמיק את ההבנה של החומר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26982

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | יצירה
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים