משחקים ולומדים

עורכים חזרה על החומר בעזרת משחק תחרותי שיתופי

אפשרות א' - משחק שיתופי בקבוצות

מה עושים המורים

  • בונה תרגילים בquizlet
  • בחירה באופציית המשחק quizletlive
  • ניהול ותזמון המשחק ומעקב אחרי התקדמות הקבוצות בלוח השיתופי או על המקרן בכיתה

הוראות לתלמידים

  • עובדים בקבוצה
  • כל קבוצה מקבלת תרגיל פותרת אותו בדיון ובוחרת את אופציית הפתרון הנכונה במשחק
  • אם צדקו בפתרון - הם מקבלים תרגיל נוסף ואם טעו הם חוזרים לתחילת התהליך

אפשרות ב' - משחקים ולומדים

מה עושים המורים

  • בונה משחק קהוט עם תרגילים שהתלמידים צריכים לפתור ומתזמן את משך זמן הפתרון
  • בית תרגיל לתרגיל, עריכת דיון עם הסבר והרחבה בנושאים וסוגיות שחלק ניכר מתלמידי הכיתה התקשו בו

הוראות לתלמידים

  • נכנסים למשחק עם הקוד שקיבלו מהמורה
  • פותרים את התרגילים
  • נותנים הסברים בדיונים בין התרגילים

 למה? 

זו דרך שיתופית ומשחקית לסכם נושא ולתת לתלמידים לבחון את הידע שלהם
המורה מקבל תמונה ברורה לגבי סוגי הקשיים שקיימים ואילו הסברים או תרגולים נדרשים

https://teacher.jlm.org.il/popups/25221

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | א'-ב' | ג'-ו'
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים