מסר בכרזה

מה עושים המורים

  • חוזר עם התלמידים על הסיפורים המרכזיים בנושא שנלמד.
  • מבינים את נקודות המבט השונות שיש לדמויות השונות.
  • מבקש מכל זוג תלמידים להכין כרזה המתייחסת לנקודה מרכזית אחת ומציגה נקודת מבט של דמות אחת.

הוראות לתלמידים

  • עובד בזוג.
  • נכנס לראש של הדמות.
  • מתמצת את הנקודה המרכזית.
  • בוחר תמונות וצבעים המביעים בצורה מדויקת את המסר שהחליט להעביר.

 למה? 

כרזה היא כלי להעברת מסר. כאשר תלמיד יוצר כרזה על החומר הנלמד הוא לא עושה סיכום נייטראלי של החומר אלא בוחר צד ומייצר לדעה הזו נראות ובולטות.
זו הזדמנות של התלמיד להיחשף לכרזות של תלמידים אחרים ולראות כיצד התוכן משתלב עם עיצוב והעברת מסר בדרך יצירתית.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26977

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | יצירה
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: אמנות | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים