פתיחה מפעילה
פעילות קצרה המהווה טקס פתיחה ללמידה בחוץ ומייצרת אקטיביות של הלומד, וביטחון וודאות במרחב.
מה עושים המורים
- בוחר מתוך עץ הרעיונות פעילות אחת שתתאים לכיתתו.
- מתכנן את החיבור בין הפתיחה לבין גוף השיעור (האם אני רוצה לחלק לקבוצות? להכיר להם את הסביבה? לחשוף בפניהם מושגים/ אלמנטים שיופיעו בהמשך השיעור? לאפשר חיבור וגיבוש קבוצתי לפני המשימה הלימודית?)
- במהלך הפעילות המורה צופה בתלמידים ולומד מה עובד יותר/ פחות ביחס למטרות שהציב? האם יש צורך לתת מענה לתלמידים ספציפיים?
הוראות לתלמידים
- עובדים בקבוצה, נעים במרחב
- משתמשים בעצמים במרחב כדי לתקשר ולשחק זה עם זה.
 למה? 
- עצם היציאה למרחב החוץ כיתתי מאפשרת ומזמנת עבודה אקטיבית, תנועתית. כמו כן, הסביבה חושפת מגוון חדש של גירויים והסחות.
- הצורך הטבעי של הילדים להיות בתנועה מקבל מענה כבר בתוכנית המובנית של השיעור ובכך מפנה את התלמידים ללמידה ומאפשרת ריכוז גבוה יותר במשימות הדורשות איסוף, מיקוד והתכנסות.
https://teacher.jlm.org.il/popups/27068
שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה