מעוררים סקרנות
אפשרות א: צפייה פעילה בסרטון עם שאלות מובנות (מטמיעים את הסרטון בedpuzzel)
מה עושים המורים
- מעלה את הסרטון ומוסיף לו שאלות פיענוח וחשיבה לתלמידים.
- מבקש לענות על שאלות ששתל לאורך הסרטון + שאלות הקשורות לנושא בסוף הסרטון.
- עורך דיון כשתשובות של כלל הכיתה מוקרנות על הלוח וניתן לעורר דיון עליהן.
הוראות לתלמידים?
- צופה בסרטון.
- עונה על השאלות.
אפשרות ב: יוצרים לוח שיתופי בו יש מידע חדש (טקסט, סרטון, מפה, תמונה, נתונים) והתלמידים מגיבים.
מה עושים המורים
- פותח לוח שיתופי.
- מעלה עליו את המידע.
- עורך דיון בתשובות של התלמידים.
הוראות לתלמידים?
- שואל שאלות.
- מחפש מידע נוסף.
 למה? 
הכלים השיתופיים מאפשרים לנו לתת לתלמידים להתבטא ולהביא התייחסויות מעולמם, לאו דווקא אלו שאנחנו כמורים היינו בוחרים להביא על מנת לחבר אותם.
https://teacher.jlm.org.il/popups/24355
שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט | אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה