מעוררים סקרנות

אפשרות א: צפייה פעילה בסרטון עם שאלות מובנות (מטמיעים את הסרטון בedpuzzel)

מה עושים המורים 

  • מעלה את הסרטון ומוסיף לו שאלות פיענוח וחשיבה לתלמידים.
  • מבקש לענות על שאלות ששתל לאורך הסרטון + שאלות הקשורות לנושא בסוף הסרטון. 
  • עורך דיון כשתשובות של כלל הכיתה מוקרנות על הלוח וניתן לעורר דיון עליהן.

הוראות לתלמידים? 

  • צופה בסרטון.
  • עונה על השאלות.

אפשרות ב: יוצרים לוח שיתופי בו יש מידע חדש (טקסט, סרטון, מפה, תמונה, נתונים) והתלמידים מגיבים.

מה עושים המורים 

  • פותח לוח שיתופי.
  • מעלה עליו את המידע.
  • עורך דיון בתשובות של התלמידים.

          הוראות לתלמידים? 

  • שואל שאלות.
  • מחפש מידע נוסף.

 למה? 

הכלים השיתופיים מאפשרים לנו לתת לתלמידים להתבטא ולהביא התייחסויות מעולמם, לאו דווקא אלו שאנחנו כמורים היינו בוחרים להביא על מנת לחבר אותם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24355

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט | אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים