/
/
/
ארגון למידה עצמאית

ארגון למידה עצמאית

תכנון למידה עצמאית: מחלקים את החומר למקטעים קצרים ומחליטים מה יילמד בצורה סינכרונית ומה בצורה א-סינכרונית על פי עקרונות של מיקרו למידה.

מה עושים המורים

למידה א-סינכרונית - למידה עצמאית של התלמידים כאשר המורה זמין לעזרה אישית.

תכנון למידה עצמאית :

  • חלוקת המידע ליחידות מידע קטנות
  • ארגון תהליך הלמידה - קביעת זמנים עבור למידה סנכרונית ולמידה א-סנכרונית
  • יצירת משימות א-סנכרוניות והקצאתם לתלמידים בכיתה הוירטואלית
  • בניית מפגשים סינכרונים פעילים לכל הכיתה או לקבוצות למידה

הוראות לתלמידים

  • מקבלים מבנה ברור של תהליך הלמידה
  • מתכננים את הלמידה  בהתאם ללוח הזמנים והמשימות שקיבלו
  • מבצעים משימות ומתמודדים עם חומר חדש באופן עצמאי, עובדים לבד או בקבוצה ומגישים את המשימות.
  • נעזרים במורה לפי הצורך

 

 למה? 

  • מהלך של למידה עצמאית בהובלה של תלמידים מאפשר להם לתרגל מיומנות של לומד עצמאי
  • כשתלמיד נדרש לאחריות על  תהליך הלמידה הדבר יוצר מעורבות של התלמידים .
  • כשהלמידה העצמאית היא בזוגות או בשלשות זה יוצר קשר בין התלמידים שרואים את התשובות של חבריהם.
  • מאפשר למורה לזהות עם מי מהתלמידים חשוב ליצור קשר פרטני אחרי המפגש.

https://teacher.jlm.org.il/popups/21839

שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: הכנה וארגון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים