חידות מתמטיות

פותחים את השיעור בחידה שניתנת לתלמידים מיד עם כניסתם לכיתה והם יכולים להתחיל לפתור אותה בזמן ההתארגנות של הכיתה ללמידה.

מה עושים המורים 

  • יוצר הרגל של פתיחת שיעור עם חידת חשיבה על החומר הנלמד. 
  • בונה חידות לתלמידים ומקצה אותם לתלמידים בטימס או בגוגל קלאס. 
  • בוחר האם לתת לכל התלמידים אותה חידה או לכל קבוצת תלמידים חידה ייעודית. 
  • יוצר מערך של תגמול לתלמידים שמצליחים לפתור את התרגילים- בונוס לציון או פטור משיעורי בית או אפשרות להציג את הפתרון לפני כל התלמידים. 

הוראות לתלמידים? 

  • נכנס לשיעור ומיד מתחיל באופן עצמאי לפתור את החידה שהמורה הקצה לו.

 למה? 

  • כרטיס כניסה מאפשר לתלמידים להתחיל את הלמידה מיד עם הגיעם לכיתה ולשמש כאירוע מעבר בין ההפסקה לבין הלמידה בשיעור
  •  חידות מעוררות מחשבה יוצרות עניין ואתגר ומעודדות מוטיבציה.

אתרי חידות מתמטיות 

  1. אתר עם חידות רבות - יו- יו 
  2. חידות וחידודים מתא מחוז ירושלים
  3. חידות מתמטיות - מכון וייצמן
  4. חידות  מתמטיות ליסודי
  5. קבוצת פייסבוק -   חידות מתמטיות - בכל יום חידה חדשה
  6.  אתר עם משימות שונות יצירתיות

https://teacher.jlm.org.il/popups/25206

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו'
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים