מיומנויות SEL

בפתיחת יום הפעילות יקדיש המורה יחידת זמן משמעותית לעבודה מצטברת על מיומנויות רגשיות חברתיות בכיתה. מומלץ לבחור את הפעילויות לפי המיומנויות עליהן מעוניינים לעבוד, ולשוב ולערוך אותן באופן חזרתי לאורך מספר מפגשים על מנת לייצר תהליך עבודה מעמיק עם הכיתה.

מה עושים המורים

  • עורך אפיון כיתתי
  • בוחר את המיומנות עליה הוא מעוניין לעבוד עם הכיתה
  • בוחר משחק או פעילות המפתחים את המיומנות הנבחרת
  • עורך את הפעילות עם הכיתה
  • מבצע רפלקציה עם הכיתה

הוראות לתלמידים

  • משתתפים בפעילות
  • יוצרים חיכוך חיובי סביב מיומנות הדורשת חיזוק בליווי המורה
  • עורכים רפלקציה על התהליך המתרחש בפעילות

 למה? 

  • בלמידה רגשית-חברתית מתרחש התהליך בו התלמידים רוכשים כישורים שישמשו אותם בחיי היום יום.
  • בעת היציאה לטבע מתקיימת הזדמנות פז לעבוד עם התלמידים על מיומנויות אלה, לאתגר אותם להתמודד עם אינטראקציה בין אישית, רגשות שונים שעולים, ולעבוד על גמישות מחשבתית, שיתופיות, ויסות רגשי והתנהגותי.
  • היציאה למרחב החוץ כיתתי באופן טבעי מוציאה את התלמידים מהפינות הקבועות והנוחות שלהם, מערבבת את היחסים החברתיים ולכן כדאי לנצל אותה לעבודה על מרח"ב.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27070

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים