סרטונים ושאלות
המורה יוצר סרטון הסבר ומבקש מהתלמידים להעלות שאלות
המלצה: רצוי לתרגל שימוש בפרקטיקת שאילת שאלות בכיתה כדרך פיענוח הטקסט
מה עושים המורים
- מורה יוצר סרטון בו הוא מקליט את עצמו מסביר או קורא טקסט הסבר או מוצא סרטון הסבר רלוונטי באינטרנט ומעלה אותו לתלמידים
- מבקש מהתלמידים במהלך הצפיה לכתוב שאלות
סוגי שאלות :
- שאלות שיש להם תשובה בסרטון ומענה עליהם יעזור בהבנת המידע שמובא בסרטון
- שאלות חשיבה על נושא הסרטון והידע שמוצג בו שישמשו להרחבה של הנושא
- שאלות ביקורתיות על הסרטון והעמדה שמוצרת בו .
-המורה מגדיר מהו המקום אליו התלמיד ישלח את השאלות בכיתה הוירטואלית
הוראות לתלמידים
- צופה בסרטון
- מנסח שאלות בהתאם להנחיה של המורה
- התלמיד שולח את השאלות למורה או מעלה לאזור השיתופי בכיתה הוירטואלית
למה?
כדי שכל תלמיד יוכל לקבל את ההסבר בקצב שלו ויוכל לחזור לכל נקודה בהסבר אנו ממליצים לתת את חומר הלימוד לתלמידים באמצעות סרטונים
https://teacher.jlm.org.il/popups/21292
שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
מסכמים
דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.
ארגז כלים
מייצגים דמות
דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
שיח רלפקטיבי
סיכום יום, מדברים ומשתפים מה הרגשנו, מה למדנו ומשתפים את הכיתה
ארגז כלים