/
/
/
פענוח בתרשים זרימה
פענוח בתרשים זרימה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פיענוח טקסט או הסבר או סרטון עם תבנית שמסייעת לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע העיקרי בו.

מה עושים המורים

  • בוחר טקסט עליו יעבדו התלמידים 
  • יוצר תבנית של תרשים זרימה או משתמש בתבנית קיימת המסייעת לתלמיד לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע בו

  מצורפת תבנית להורדה

הוראות לתלמידים

  • קורא את הטקסט 
  • עובד עם תבנית הפענוח בצמוד לקריאה הראשונית של הטקסט, מזהה את תבנית הטקסט ואת המידע העיקרי ואת סדר הדברים
שימו לב!

תרשימי זרימה עושים סדר בחשיבה לחלק מהתלמידים, לאחרים שאינם חזותיים, קשים לבניה ולפענוח ולכן רצוי לתרגל את השימוש בהם .

 למה? 
  • הוצאת המסר הגלוי מהטקסט הוא השלב הראשון בדרך להבנתו בצורה מעמיקה.
  • כאשר מתרחשת הקנייה של ידע חדש ללא תיווך מורה משימת הפיענוח היא הדרך לוודא שהתלמידים אכן רכשו את הידע ומוכנים לעבור לשימוש בידע ברמות חשיבה גבוהות יותר. 
  • פיענוח באמצעות תרשימי זרימה יעזרו בעתיד לתלמידים לארגן את תהליך הכתיבה שלהם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/21332

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה

למידה רב חושית

דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים