פענוח בתרשים זרימה
פיענוח טקסט או הסבר או סרטון באמצעות תרשים זרימה עם תבנית שמסייעת לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע העיקרי בו.
מה עושים המורים
- בוחר טקסט עליו יעבדו התלמידים
- יוצר תבנית של תרשים זרימה או משתמש בתבנית קיימת המסייעת לתלמיד לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע בו
הוראות לתלמידים
- קורא את הטקסט
- עובד עם תבנית הפענוח בצמוד לקריאה הראשונית של הטקסט, מזהה את תבנית הטקסט ואת המידע העיקרי ואת סדר הדברים
שימו לב!
תרשימי זרימה עושים סדר בחשיבה לחלק מהתלמידים, לאחרים שאינם חזותיים, קשים לבניה ולפענוח ולכן רצוי לתרגל את השימוש בהם .
 למה? 
- הוצאת המסר הגלוי מהטקסט הוא השלב הראשון בדרך להבנתו בצורה מעמיקה.
- כאשר מתרחשת הקנייה של ידע חדש ללא תיווך מורה משימת הפיענוח היא הדרך לוודא שהתלמידים אכן רכשו את הידע ומוכנים לעבור לשימוש בידע ברמות חשיבה גבוהות יותר.
- פיענוח באמצעות תרשימי זרימה יעזרו בעתיד לתלמידים לארגן את תהליך הכתיבה שלהם.
https://teacher.jlm.org.il/popups/21332
שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | עמדת מורה | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
שגרה דיגיטלית
מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס
שגרה דיגיטלית
למידה חוץ כיתתית
עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ
ארגז כלים
לומדים מתמטיקה
מבחר אפשרויות לגיוון השיעור במתמטיקה בשילוב הטלכנולוגיה
ארגז כלים