פענוח בתרשים זרימה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
פיענוח טקסט או הסבר או סרטון עם תבנית שמסייעת לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע העיקרי בו.
מה עושים המורים
- בוחר טקסט עליו יעבדו התלמידים
- יוצר תבנית של תרשים זרימה או משתמש בתבנית קיימת המסייעת לתלמיד לזהות את מבנה הטקסט ואת המידע בו
הוראות לתלמידים
- קורא את הטקסט
- עובד עם תבנית הפענוח בצמוד לקריאה הראשונית של הטקסט, מזהה את תבנית הטקסט ואת המידע העיקרי ואת סדר הדברים
שימו לב!
תרשימי זרימה עושים סדר בחשיבה לחלק מהתלמידים, לאחרים שאינם חזותיים, קשים לבניה ולפענוח ולכן רצוי לתרגל את השימוש בהם .
 למה? 
- הוצאת המסר הגלוי מהטקסט הוא השלב הראשון בדרך להבנתו בצורה מעמיקה.
- כאשר מתרחשת הקנייה של ידע חדש ללא תיווך מורה משימת הפיענוח היא הדרך לוודא שהתלמידים אכן רכשו את הידע ומוכנים לעבור לשימוש בידע ברמות חשיבה גבוהות יותר.
- פיענוח באמצעות תרשימי זרימה יעזרו בעתיד לתלמידים לארגן את תהליך הכתיבה שלהם.
https://teacher.jlm.org.il/popups/21332
חלקי השיעור: גוף שיעור
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית | עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי