שאלות ותשובות

מסכמים שיעור או מתרגלים בעזרת שאלות ותשובות.

עובדים בקבוצות: כותבים שלש שאלות ועונים על שלש שאלות של קבוצה אחרת.

מה עושים המורים

  • בונה קיר שיתופי  עם הוראות לכתיבת תשובות ומענה עליהם 
  • מחלק את הכיתה לקבוצות של 2-3 תלמידים 
  • מקפיד על לוחות הזמנים:
    5 דקות לכתיבת שאלות,
    מתחלפים,
    5 דקות לכתיבת תשובות

הוראות לתלמידים

  • עובדים בקבוצה
  • נכנסים לקיר השיתופי, משכפלים דף וכותבים את שמות חברי הקבוצה

בשלב בראשון: ביחד כותבים שלש שאלות שמענה עליהם יסכם את החומר שנלמד בשיעור 

בשלב השני: ביחד עוברים לדף של קבוצה עמיתה ועונים על השאלות

שימו לב!

אין לכם מחשבים בכיתה?
אפשר לחלק כרטיסיות, כל קבוצה כותבת שאלות בכרטיסיה וקבוצה אחרת עונה על השאלות באותה כרטיסיה

 למה? 

  • סיכום של שיעור שדורש מכל התלמידים השתתפות ומאפשר למורה לראות מי מהתלמידים הבין את החומר שנלמד.
  • סיכום על קיר שיתופי מתאים גם לסיכום נושא והופך את התלמידים לשותפים פעילים בתהליך.

https://teacher.jlm.org.il/popups/21461

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

מורים -הורים

ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות
מורים -הורים

אוריינות דיגיטלית

מיומניות דיגיטליות ורכישת ידע באמצעות הטכנולוגיה
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
אוריינות דיגיטלית

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה
ארגז כלים
יצירה בעקבות למידה