שאלות ותשובות

מסכמים שיעור או מתרגלים בעזרת שאלות ותשובות.

עובדים בקבוצות: כותבים שלש שאלות ועונים על שלש שאלות של קבוצה אחרת.

מה עושים המורים

  • בונה קיר שיתופי  עם הוראות לכתיבת תשובות ומענה עליהם 
  • מחלק את הכיתה לקבוצות של 2-3 תלמידים 
  • מקפיד על לוחות הזמנים:
    5 דקות לכתיבת שאלות,
    מתחלפים,
    5 דקות לכתיבת תשובות

הוראות לתלמידים

  • עובדים בקבוצה
  • נכנסים לקיר השיתופי, משכפלים דף וכותבים את שמות חברי הקבוצה

בשלב בראשון: ביחד כותבים שלש שאלות שמענה עליהם יסכם את החומר שנלמד בשיעור 

בשלב השני: ביחד עוברים לדף של קבוצה עמיתה ועונים על השאלות

שימו לב!

אין לכם מחשבים בכיתה?
אפשר לחלק כרטיסיות, כל קבוצה כותבת שאלות בכרטיסיה וקבוצה אחרת עונה על השאלות באותה כרטיסיה

 למה? 

  • סיכום של שיעור שדורש מכל התלמידים השתתפות ומאפשר למורה לראות מי מהתלמידים הבין את החומר שנלמד.
  • סיכום על קיר שיתופי מתאים גם לסיכום נושא והופך את התלמידים לשותפים פעילים בתהליך.

https://teacher.jlm.org.il/popups/21461

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות
ברגלים-נעים ללכת בעיר

לומדים בשיתופיות

מגוון דרכים לשיתופיות בלמידה המאפשרות לתלמידים להיות שותפים בלמידה
ארגז כלים
לומדים בשיתופיות

Make it Open

מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM
תוכניות חינוכיות
Make it Open