/
/
/
סיכום עם מפת חשיבה

סיכום עם מפת חשיבה

סיכום פעיל שודרש מהתלמידים שימוש פעיל בידע שנלמד והסקת מסקנות ותובנות עליו.

שלבי העבודה של התלמידים :

שלב א': כל אחד מהתלמידים כותב תגובה על השאלה או המושג שכתב המורה.

שלב ב': כל אחד מהתלמידים בוחר את אחת התגובות ומוסיך עליה ידע.

שלב ג': כל תלמיד בוחר מסקנה או תובנה חדשה שממשיכה מידע או רעיון שהוצג.

מה עושים המורים

  • יוצר מפת חשיבה שיתופית 
  • שם במרכזה  מושגים או שאלות 
  • נותן בכתב  את שלבי העבודה לתלמידים 
  • מגדיר לוחות זמנים לביצוע

הוראות לתלמידים ? 

  • נכנס למפת החשיבה 
  • פועל על פי שלבי העבודה שנתן המורה . 
  • עונה על השאלות ומגיב על דברי חבריו
שימו לב!

ניתן לקיים את הפעילות גם בבניית מפת חשיבה קבוצתית על גיליונות נייר או על הלוח של הכיתה

 למה? 

  • מאפשר למורה ולתלמידים לוודא את ההבנה שלהם בתום השיעור או בסיום לימוד הנושא
  • זו דרך להבנות ידע חדש על בסיס הידע שכבר נלמד

 

 

https://teacher.jlm.org.il/popups/21462

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: סיכום שיעור | # דיון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים