סיכום עם מפת חשיבה
סיכום פעיל שודרש מהתלמידים שימוש פעיל בידע שנלמד והסקת מסקנות ותובנות עליו.
שלבי העבודה של התלמידים :
שלב א': כל אחד מהתלמידים כותב תגובה על השאלה או המושג שכתב המורה.
שלב ב': כל אחד מהתלמידים בוחר את אחת התגובות ומוסיך עליה ידע.
שלב ג': כל תלמיד בוחר מסקנה או תובנה חדשה שממשיכה מידע או רעיון שהוצג.
מה עושים המורים
- יוצר מפת חשיבה שיתופית
- שם במרכזה מושגים או שאלות
- נותן בכתב את שלבי העבודה לתלמידים
- מגדיר לוחות זמנים לביצוע
הוראות לתלמידים ?
- נכנס למפת החשיבה
- פועל על פי שלבי העבודה שנתן המורה .
- עונה על השאלות ומגיב על דברי חבריו
שימו לב!
ניתן לקיים את הפעילות גם בבניית מפת חשיבה קבוצתית על גיליונות נייר או על הלוח של הכיתה
 למה? 
- מאפשר למורה ולתלמידים לוודא את ההבנה שלהם בתום השיעור או בסיום לימוד הנושא
- זו דרך להבנות ידע חדש על בסיס הידע שכבר נלמד
https://teacher.jlm.org.il/popups/21462
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: סיכום שיעור | # דיון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה