/
/
/
סיכום עם מפת חשיבה
סיכום עם מפת חשיבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

סיכום פעיל שודרש מהתלמידים שימוש פעיל בידע שנלמד והסקת מסקנות ותובנות עליו.

שלבי העבודה של התלמידים :

שלב א': כל אחד מהתלמידים כותב תגובה על השאלה או המושג שכתב המורה.

שלב ב': כל אחד מהתלמידים בוחר את אחת התגובות ומוסיך עליה ידע.

שלב ג': כל תלמיד בוחר מסקנה או תובנה חדשה שממשיכה מידע או רעיון שהוצג.

מה עושים המורים 

  • יוצר מפת חשיבה שיתופית 
  • שם במרכזה  מושגים או שאלות 
  • נותן בכתב  את שלבי העבודה לתלמידים 
  • מגדיר לוחות זמנים לביצוע

הוראות לתלמידים ? 

  • נכנס למפת החשיבה 
  • פועל על פי שלבי העבודה שנתן המורה . 
  • עונה על השאלות ומגיב על דברי חבריו
שימו לב!

ניתן לקיים את הפעילות גם בבניית מפת חשיבה קבוצתית על גיליונות נייר או על הלוח של הכיתה

 למה? 
  • מאפשר למורה ולתלמידים לוודא את ההבנה שלהם בתום השיעור או בסיום לימוד הנושא
  • זו דרך להבנות ידע חדש על בסיס הידע שכבר נלמד

 

 

https://teacher.jlm.org.il/popups/21462

מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: # דיון | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | מליאה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה