סיכום עם מפת חשיבה
סיכום פעיל שודרש מהתלמידים שימוש פעיל בידע שנלמד והסקת מסקנות ותובנות עליו.
שלבי העבודה של התלמידים :
שלב א': כל אחד מהתלמידים כותב תגובה על השאלה או המושג שכתב המורה.
שלב ב': כל אחד מהתלמידים בוחר את אחת התגובות ומוסיך עליה ידע.
שלב ג': כל תלמיד בוחר מסקנה או תובנה חדשה שממשיכה מידע או רעיון שהוצג.
מה עושים המורים
- יוצר מפת חשיבה שיתופית
- שם במרכזה מושגים או שאלות
- נותן בכתב את שלבי העבודה לתלמידים
- מגדיר לוחות זמנים לביצוע
הוראות לתלמידים ?
- נכנס למפת החשיבה
- פועל על פי שלבי העבודה שנתן המורה .
- עונה על השאלות ומגיב על דברי חבריו
שימו לב!
ניתן לקיים את הפעילות גם בבניית מפת חשיבה קבוצתית על גיליונות נייר או על הלוח של הכיתה
 למה? 
- מאפשר למורה ולתלמידים לוודא את ההבנה שלהם בתום השיעור או בסיום לימוד הנושא
- זו דרך להבנות ידע חדש על בסיס הידע שכבר נלמד
https://teacher.jlm.org.il/popups/21462
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: סיכום שיעור | # דיון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
נושא: משבר האקלים
מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות
שעור סנכרוני פעיל מרחוק
מתודות ורעיונות להוראה בלמידה מרחוק. באצעותם נהפוך את הלמידה לפעילה וחוויתית.
ארגז כלים
Make it Open
מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM
תוכניות חינוכיות