קבוצת משימה
מקבלים משימה שיתופית עם תוצר מוגדר ( חקירת נושא ,הבעת עמדה , זיהוי נקודות מבט שונות , השוואה וכדומה) עם תוצר מוגדר - מתחלקים לחדרים
והתלמידים מחלקים תפקידים :
- מוביל דיון
- כותב בכלי השיתופי
- מציג תוצרים
- משתתף פעיל
- שומר על הזמן
מה עושים המורים
- נותן לתלמידים לבחור מבין כמה משימות אפשריות
- מגדיר את הכלי בו יוצג התוצר
- מגדיר לוח זמנים לעבודה בחדרים ולהצגת התוצר
- מגדיר את דרך הצגת התוצרים
- עונה על שאלות שמתעוררות במהלך ביצוע המשימה
הוראות לתלמידים?
- מקבל על עצמו תפקיד
- משתתף פעיל שתורם את חלקו לפי הגדרת המשימה
למה?
- משימה שיתופית עוזרת לתלמידים לתרגל עבודת צוות
- עוזרת למקד את הלמידה ומציבה בפני התלמידים אתגר
https://teacher.jlm.org.il/popups/22094
שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: חברתי רגשי | הקנייה (נושא חדש) | תרגול | יצירה | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
כלי עזר
התוצר יהיה במצגת שיתופית:
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס
מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
מורים -הורים
ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות
לומדים ביחד ב90 דקות
מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות
ארגז כלים