נזכרים מה למדנו

אפשרות א': תשובה מלאה על לוח שיתופי 

מה עושים המורים 

  • פותחים לוח שיתופי 
  • כותבים שאלה/ות שיעברו לתלמידים להזכר בשיעור הקודם ולחבר אותו לשיעור
  • מבקשים מהתלמידים להגיב על תשובות תלמידים אחרים ולהוסיף עליהן

הוראות לתלמידים? 

      • כתוב תשובה מלאה בלוח השיתופי
      • הגב בהרחבה על תשובות של אחרים 

אפשרות ב': נזכרים בעזרת אסוציאציות - ענן מילים 

מה עושים המורים 

  • פותחים ענן מילים 
  • כותבים שאלה מנחה להזכרות 

הוראות לתלמידים? 

    • ענה במילה או שתיים בענן המילים
    • חזור על הפעולה כמה פעמים 

 למה? 

חזרה כיתתית מאפשרת גם לתלמידים שהיו מאחור לחזור ללמידה יחד עם כולם. בנוסף, פעילות כזו יכולה להציף גם נושאים פחות עיקריים ולקשר אותם לחומר.
כל התלמידים מגיבים ושותפים למשימה, וכך קל למורה להבין מה נקלט מתוך מה שנלמד בפעם הקודמת.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24346

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

Make it Open

מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM
תוכניות חינוכיות
Make it Open

ח'רבת ארזה, חוות דעת

העפלה של פרפרים היא תופעה בה פרפרים עולים למקומות גבוהים כדי למצוא בני ובנות זוג. מוזמנים להגיע לח'רבת ארזה לצפות
לוגו חוות דעת
חוות דעת
ח'רבת ארזה, חוות דעת

שיח רלפקטיבי

סיכום יום, מדברים ומשתפים מה הרגשנו, מה למדנו ומשתפים את הכיתה
ארגז כלים
שיח רלפקטיבי