מביעים עמדות ועובדות
לוח שיתופי בו התלמידים מעלים את ההתייחסות שלהם לנושא (פירוט עמדה, צירוף מקורות אינטרנטיים).
מה עושים המורים
- פותחים לוח שיתופי
- מעלים את הנושא
- מנחים את התלמידים להביע עמדה + ביסוס שלה על מקורות אינטרנטיים
- עורכים דיון במליאה
הוראות לתלמידים
- התלמיד מביע עמדה
- מביא תימוכין לעמדתו
- רוכש באופן עצמאי ידע חדש
למה?
פתיחת נושא באופן הזה מאפשרת לתלמידים להכיר את הנושא ולהתחבר אליו באופן פעיל כבר מתחילת הלימוד.
הדרישה להביא תימוכין לעמדה מעודדת את התלמידים לבסס את עמדותיהם על עובדות.
https://teacher.jlm.org.il/popups/24349
שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
נושא: משבר האקלים
מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות
מורים -הורים
ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות
למידה חוץ כיתתית
עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ
ארגז כלים