למידה בזוגות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לומדים ביחד ידע חדש על מצגת שיתופית

מה עושים המורים 

  • המורה מכין מצגת שיתופית בה מרוכזות כל ההוראות והידע החדש בטקסט, סרטונים, תמונות, נתונים, מפות.
  • כותב שאלות מנחות.
  • מכין לכל זוג שקופית משלו או תרשים זרימה משלו.

הוראות לתלמידים? 

אפשרות א: כל זוג מקבל שקופית אישית עם השאלות ועונה עליה.

טיפ: על כל שקופית כדאי לציין את שמות התלמידים כדי שהם ידעו בדיוק היכן לענות את התשובות שלהם.

אפשרות ב: כל זוג מכין מפת ידע / תרשים זרימה המסביר את הידע החדש שנלמד. כל זוג מציג לפני הכיתה ומעלה תמונה של המפה שיצר למצגת השיתופית.

 למה? 
  • התלמידים לומדים יחד קטע חדש ומתמודדים עם השאלות. לאחר מכן, הם יכולים להסתכל על תשובות של זוגות אחרים המופיעות במצגת כך ש"הלוח לא נמחק". התלמידים יכולים לחזור כל הזמן לחומר שהמורה לימד, למה שהם כתבו ולתוכן שהחברים שהם יצרו. הרצף הזה עוזר מאוד לתלמידים לעקוב אחרי הלמידה או לחזור אליה לאחר תקופה.
  • בנוסף, זו הזדמנות לתלמידים להיחשף לעבודות של תלמידים אחרים וללמוד מהן (אפילו ללא עצירה מסודרת ומודרכת של המורה).

https://teacher.jlm.org.il/popups/24356

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה