בודקים עמדות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
נוקטים עמדה מעלים טיעוני בעד ונגד
אפשרות א': דיון בעד ונגד
מה עושים המורים
המורה מעלה דילמה/טיעון/עמדה על לוח שיתופי מסוג רשת או עמודות ויוצר שתי עמודות: בעד ונגד.
הוראות לתלמידים?
כותב טיעונים בעד ונגד ורואה איזה טיעונים העלו תלמידים אחרים.
אפשרות ב': דיון מנקודות מבט משתנות
מה עושים המורים
- פותח מצגת שיתופית
- מעלה דילמה/טיעון/עמדה
- מקצה לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית
הוראות לתלמידים?
- בוחר נקודת מבט או דמות מתוך סיפור/נושא
- מעלה טיעונים ועמדות בהתאם לבחירתו
- מציג במליאה את הדמות וטיעוניה
סיכום התהליך:
מקיימים דיון שבו מנתחים במליאה את השיח בין הדמויות. התלמידים כותבים את המסקנות שלהם על לוח שיתופי נוסף.
 למה? 
דיון שיתופי שונה מהדיון הכיתתי הפרונטלי בארבעה דברים משמעותיים-
- החלפת דעות הנעשית בצורה שיתופית מלאה מאפשרת לכל התלמידים להתבטא בצורה מלאה, בלי שיקטעו אותם או יזלזלו בדעתם.
- לכל תלמיד יש חשיפה לדעות של כלל החברים, בלי שהפעילות תיארך המון זמן.
- למורה יש אפשרות לעבור אחרי השיעור על מה שכתבו התלמידים ולכתוב לכל אחד תגובה מנומקת.
- לומד את החומר ומגבש דעה עצמאית, אחראי לבסס ולהנגיש את דעתו עם שאר התלמידים, להכיר דעות של שאר החברים ולהכריע יחד עם שאר הכיתה מה משכנע יותר.
https://teacher.jlm.org.il/popups/24358
חלקי השיעור: גוף שיעור
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה