דיבייט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מנהלים דיון עם עמדות ברורות וטיעונים מבוססים

ניהול הדיבייט: 

  • כל קבוצה מקבלת אפשרות להציג ב-30 שניות את הטיעון שלה ובמקביל לכתוב אותו על לוח שיתופי.
  • במהלך הדיבייט הטיעונים של הקבוצות השונות מצטברים על הלוח השיתופי וכן טיעוני הנגד.
  • תלמידים יכולים להוסיף טיעונים במהלך הדיבייט ללוח השיתופי כדי לחזק את אחת העמדות.

סיכום הדיבייט:

מומלץ ליצור שאלון עמדות שבודק את עמדות התלמידים בעקבות הדיון.

 למה? 

הדיבייט הוא סוג של דיון שיתופי שמאפשר למספר גדול של תלמידים לקחת בו חלק פעיל. 

  1. החלפת דעות הנעשית בצורה מסודרת לסרוגין ודורושת מהתלמידים לחשוב גם על טיעוני הנגד שמוביאים לפניהם ולהרחיב את החשיבה על הנושא.
  2. לכל תלמיד יש חשיפה לדעות של כלל החברים, בלי שהפעילות תיארך המון זמן.

 

https://teacher.jlm.org.il/popups/24359

מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט | אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | הבעה בעל פה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה