דיבייט

מנהלים דיון עם עמדות ברורות וטיעונים מבוססים

מה עושים המורים 

הכנה לדיבייט:

  • פותח לוח שיתופי או פותח את הסביבה השיתופית לדיבייט ומקצה לכל קבוצה מקום.
  • מעלה דילמה.
  • מחלק את הכיתה ל-2-3 קבוצות על פי מספר העמדות שיש לגבי הדילמה. 

ניהול הדיבייט: 

  • כל קבוצה מקבלת אפשרות להציג ב-30 שניות את הטיעון שלה ובמקביל לכתוב אותו על לוח שיתופי.
  • במהלך הדיבייט הטיעונים של הקבוצות השונות מצטברים על הלוח השיתופי וכן טיעוני הנגד.
  • תלמידים יכולים להוסיף טיעונים במהלך הדיבייט ללוח השיתופי כדי לחזק את אחת העמדות.

הוראות לתלמידים

  • כל קבוצה מגבשת סדרה של טיעונים וטיעוני נגד העמדות השונות ממנה.
  • מציגים את הטיעונים
שימו לב!

מומלץ ליצור שאלון עמדות שבודק את עמדות התלמידים בעקבות הדיון.

 למה? 

הדיבייט הוא סוג של דיון שיתופי שמאפשר למספר גדול של תלמידים לקחת בו חלק פעיל. 

  1. החלפת דעות הנעשית בצורה מסודרת לסרוגין ודורושת מהתלמידים לחשוב גם על טיעוני הנגד שמוביאים לפניהם ולהרחיב את החשיבה על הנושא.
  2. לכל תלמיד יש חשיפה לדעות של כלל החברים, בלי שהפעילות תיארך המון זמן.

 

https://teacher.jlm.org.il/popups/24359

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | עמדת מורה
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט | אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | איתור מידע | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים