סיכום ויזואלי

בוחרים ייצוג ויזואלי (תמונה/מפה) ויוצרים עליה סיכום עם נקודות חמות 

מה עושים המורים 

  • המורה מחלק את התלמידים לקבוצות קטנות. 
  • נותן הוראות מדויקות לאופי מסלול המידע, אורכו ורמת הפירוט הנדרשת.

הוראות לתלמידים

  • כל קבוצה בוחרת תמונה/מפה הממחישה את הנושא הנלמד.
  • כל קבוצה יוצרת "מסלול מידע" על גבי התמונה. כל פריט מידע מיוצג על ידי אייקון.
  • הקבוצה יכולה להציג במליאה את המסלול שבנתה, או לתת לשאר התלמידים בכיתה לטייל בו בעצמם.

 למה? 

  • סיכום קבוצתי מאפשר לכל תלמיד להביא את עצמו ללמידה, מבלי להרגיש שהוא חסר. הוא מתמלא בידע נוסף דרך הידע שהחברים לקבוצה מביאים איתם. 
  • זו הזדמנות לחלק אחריות בין חלקי הקבוצה ולאפשר לכל תלמיד להתבלט בדבר בו הוא הכי חזק ותורם להצלחת כלל הקבוצה.

טיפ : איך יוצרים מסלול מידע?

  • מזהים בנושא מילות מפתח.
  • מתרגמים את המילה הזו לתמונה מרכזית. 
  • מוצאים פרטי מידע מגוונים על הנושא.
  • מסדרים אותם לפי סדר כרונולוגי/ נושאי על גבי התמונה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24362

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים