פותרים בודקים

מקיימים ארוע הערכה עם לוח זמנים קצבי בלמידה קבוצתית שבו כל תלמיד פותר ובודק לסרוגין ובסוף הקבוצה מסכמת ונותן תובנות וטיפים לפתרון התרגילים

מה עושים המורים

  • בונה אוסף של תרגילים עם הוספת מקום אחרי כל תרגיל לפתרון ולבדיקה
  • לחלק את הכיתה לרביעיות עבודה
  • שמירה על לוחות זמנים, ולהקצות זמנים לכל פרק זמן של עבודה
  • לבנות מחוון שיאפשר לתלמידים לבדוק בצורה יעילה את מה שחבריהם פתרון מבלי לתת להם ישירות את הפתרון

הוראות לתלמידים

  • עובדים ברביעיות: תמיד שניים פותרים ושניים בודקים על פי מחוון
  • עובדים על פי לוחות זמנים שמקצה המורה ומתחלפים במשימות
  • בסוף התהליך מסכמים ונותנים תובנות וטיפים ומציגים אותם בכיתה

 למה? 

אפשרות להפוך את תהליך הלמידה המסכם לקיצבי ודורש מהתלמידים מעורבות גבוהה
מאפשר לכל תלמיד להיות בשני תפקידים גם פותר וגם בודק ובכל להעמיק את ההבנה שלו
מאפשר למורה לקבל תמונה מהירה על רמת ההבנה והיישום של התלמידים הערה: חשוב שהתלמידים יבינו את הכללים ואת החשיבות של העמידה בלוחות הזמנים

https://teacher.jlm.org.il/popups/25220

שכבת גיל: רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג
משך הפעילות: 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם
ארגז כלים
לומדים נושא חדש

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מסכמים

דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.
ארגז כלים
מסכמים