מימוג'י

משחק מימוג'י - האימוג'י שלי -

  • להקרין על הלוח סט נבחר של אימוג'ים,/ להתשמש בכרטיסיות אימוג'י.
  • לתת לכל ילד/ה לצייר את האימוג'י שמתאים להם.
  • מרימים ומשתפים לפי התור: איך אני מרגיש/ה היום מ1-10 ולמה?
  • מי שמרגיש הזדהות עם הרגש מצביע ומראה את האימוג'י שלו בהנחיית המורה.

משחק הרגשות/ לינוי אבוטבול:

  • איך אני מרגיש/ה היום - רמה 2
  • איך אני מרגיש/ה היום- רמה 1
  • מסלול ידיים רגליים

 למה? 

בפתיחת יום נרצה לשים דגש ולנסות לתת מענה לצרכים הכי חשובים שהילדים עשויים להעלות- צורך בשייכות ובמפגש חברתי, צורך בביטחון, צורך בשקט ורוגע. ולכן ננסה לאפשר זמן לשיתוף ואיוורור רגשי, זמן של רגיעה, זמן של מפגש חברתי.

לא נוכל לחבק ולהניח יד על תלמיד/ה שיזדקקו לכך, אך נוכל להעניק תחושת ניראות ואמפתיה לכל תלמיד ותלמידה במהלך השעה הראשונה של הבוקר ובכל שעה בה נבחר לתת לכך מקום. חשוב לתת רגע לשיתוף ואיוורור רגשי אך לשים לב לקצוב את הפעילות לזמן קצר על מנת לא ליצור עומס רגשי נוסף.

  • מומלץ לשבת עם קבוצה קטנה, כאשר שאר הקבוצות מקבלות משימה אחרת על מנת שתוכלו לשמוע ולהתייחס לתחושות העולות מהתלמידות/ים.
  • כדאי לבחור פעילות שתתחברו אליה ואיתה תפתחו את הבוקר בטקס קבוע וחזרתי שמייצר ודאות ותחושת ביטחון. כך הילדים יודעים למה לצפות וכבר מכינים את עצמם לכך שיהיה להם את המקום לשתף, זה מפחית חרדה.
  • חשוב לשים לב לילדות/ים שאינם מסכימים לשתף, נמנעים מהפעילות או מראים התנגדות. כמובן לא ללחוץ ולחפש הזדמנות במהלך היום לזמן אישי שיאפשר להם להיפתח או סתם להרגיש שאתם שם איתם, גם בלי לדבר על הדבר עצמו. (במקרה כזה- כדאי לערב את היועצת/ פסיכולוגית וכמובן לבדוק עם ההורים אם יש מידע שהם יכולים לתת כדי להשלים את התמונה).

** יכול להתאים בכל שלב ביום, צריך רק להתאים את התנאים מסביב כך שיתאפשר שיח נעים וקשוב.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25225

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים