מרחב בריא

  • למדו אותם למדוד מרחק של 2 מטרים בעזרת המרצפות בכיתה.
  • למדו אותם להעריך את המרחק בצעדים שלהם (כמה צעדים גדולים הם עושים על המרצפות שספרו).
  • כאשר כולם עומדים- פורשים ידיים לצדדים, מזהים את המרחק כאשר אסור לגעת אחד בשני - עושים סיבוב, פורשים כנפיים. (שני ילדים עם ידיים פרושות זה מרחק בריא. כאשר רק ילד אחד פורש ידיים- זה מרחב אישי- חשוב תמיד לשמור עליו, אבל זה לא מספיק לימי קורונה).
  • קחו יחד 2 נשימות- ידיים עולות מעל הראש בשאיפה, נשמטות מטה בנשיפה. המשיכו לדבר בקול רגוע כשאתם מתחילים להסביר את סדר היום.

 למה? 

  • כל הכללים של שמירת מרחק מאוד מבלבלים את הילדים וסותרים את האינטואיציה הטבעית שלהם, את התגובות הטבעיות וההתנהלות במרחב שהם היו רגילים אליה לפני כן.
  • חשוב להתחיל את היום בהמחשה של המושגים הללו של מרחק בריא ומרחב אישי.
  • יש משמעות רבה להמשגה- מומלץ לבחור במילים חיוביות כמו "מרחב בריא" שנועד לשמור עלינו, ולנסות להמנע ממילים מרחיקות שיעצימו חוויות של דחייה חברתית.
  • אפשר לסמן על הרצפה יחד איתם מרחקים של 2 מטר שיעזרו להם לשמור על השולחן שלהם במקום, ויסייעו בהתארגנות ובהתמצאות במרחב.
  • מומלץ לפתוח את היום ב"זמן רגוע" של מפגש, שיחה, זמן בו לומדים את המרחב הפיזי החדש, את המרחק הבטוח שעלינו לשמור מהחברים שאיתנו.
  • חשוב לספר על סדר היום, לכתוב את הלו"ז שיהיה ברור לכולם בכל שלב ביום מה עשינו ומה עוד בתוכנית. לתת ודאות לגבי מה שאפשר בתוך המצב החדש, אחרי ימים רבים של חוסר ודאות.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25227

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים